AnnonseOnline markedsføring

CPM - hva er det? Hvordan bruke CPM i reklame?

Ved å organisere en media og kontekstuell reklamekampanje på nettverket, beregner en annonsør estimert budsjett. Customer reklamekampanje er det viktig å se hvordan midlene for gjennomføringen, om pengene er brukt og effektiviteten som de blir brukt som forutsatt. Beregningen av effektiviteten av produktet reklame i media planlegging basert på flere indikatorer, hvorav den ene er indeksen i CPM. Hva er dette tallet hvordan du bruker den - finn ut nedenfor.

CPM - hvorfor er det nødvendig

Hva er CPM-annonsering, det har vært kjent siden forrige århundre. Modulen brukes i alle reklamekampanjer som fant sted i media. Publisering, TV og radiostasjoner fortsatt bruke dette tallet til å beregne kostnaden ved annonsering. CPM brukes i tilfelle når det gjelder prisen på bannerannonsering er ikke et enkelt mål, og tusenvis av mulige kjøpere. Samtidig, og ble satt i omløp dette begrepet. Eierne av annonsering plattformer kan bare operere med opplags og tematisk fokus, slik at CPM Hastigheten ble bestemt, reklame, tar hensyn til denne verdien var produktiv.

definere CPM

En enkel definisjon av CPM - per tusen er. Kommer fra navnet på modulen engelske ord kostnad per tusen, hvor M - romertall, som betyr 1000. Dermed blir spørsmålet om hva som er CPM, du kan si at dette er prisen per tusen annonsevisninger. Jo mer tid det er reklame på sidene av aviser og magasiner, jo oftere det blir spilt på radio eller lese på TV-kanalen - jo større hastigheten på denne faktoren.

Beregning CPM reklame online kampanjer

På Internett, rollen av annonsen vanligvis spiller bannere - de irriterende pop-ups, som er så populært med brukerne, og som bringer penger til eieren av annonsering plattformer. Jo mer populær området, jo mer folk ser på denne nettsiden, jo dyrere å annonsere på dette området vil koste kunden.

Annonsører interessert i flest mulig av brukerne som så banneret. Derfor, hva er CPM, det kan vises matematisk som følger:

CPM = (den totale prisen for reklame rekkefølge) / (planlagt antall visninger per dag banner) * 1000.

Nå er det klart, CPM - hva det er. I reklame er det en av de viktigste indikatorene. En annonsør kan beregne hvor mye penger du trenger å betale eieren av området for å sikre at informasjonen har blitt vist ett tusen brukere på nettverket.

Visuelt kan denne beregningen illustreres ved et enkelt eksempel. Kostnaden for å plassere et banner på nettstedet til en portal er, for eksempel, $ 400 per uke, statistikk for denne nettsiden viser at en uke navigere nettstedet ca 10 tusen. Brukere. Således gir en enkel beregning en verdi av:

CPM = $ 400/10 000 * 1000 = $ 4 per tusen visninger reklame informasjon.

Annonsører bør forstå at en enkel demonstrasjon av banneret på tematisk nettstedet er mest informative. Det er ingen garanti for at alle de ti tusen mennesker som besøkte siden, må du klikke på banneret. om den besøkende vil ønske å koble til eller ikke - det avhenger av attraktivitet av banneret og den informasjonen som er lagt ut på det. Hvert område er nødvendig for å gi alle dine data for å beregne CPM alternativet. Det er lønnsomt for eieren av nettstedet, kan du forstå. Men reklame, kvalitet og interessant for sluttbrukeren er inkludert i arbeidet med kunden.

Støttemodul CTR, beregningsmetoder

For å redusere kostnadene for å vurdere en annen indikator - CTR indeksen. Navnet kommer også fra det engelske språket og er helt høres ut som en klikkfrekvens - CTR rate. CTR viser deg hvor mange mennesker klikket på banneret og gå til en side reklame kunde. Denne modulen er avhengig av riktigheten av det valgte området, fordi det mer hensiktsmessig og nødvendig utseende reklame, jo større er sannsynligheten for at den besøkende er interessert i informasjon og klikk på banneret. Metoden for å beregne denne indikatoren er som følger:

CTR = (antall brukere som klikket på banneret) / (den planlagte antall visninger i Banner dag) * 100%.

For eksempel, hvis 20 tusen personer som så i annonsene, har fulgt en kobling 800 brukere, så den blir CTR 800/20 000 * 100 = 4%, hvilket er over den nedre grense.

Empirisk bevist at minimums CTR på 3-5%. Hvis mindre, da kostnaden per potensielle kunden vil overstige forventet profitt, og reklame vil bli vurdert ineffektiv.

Bruke indekser

CPM kan brukes når du velger en smal målgruppe. For eksempel når du bestiller banneret nettstedet plattformen gir annonsørene informasjon om alder, kjønn, bosted, interessene til alle registrerte besøkende. Dermed ønsket banner vises bare til brukere, der markedsførte produktet ble beregnet. Budsjettet for kampanjen samtidig forbruker mer økonomisk og mer effektivt.

Du bør også ta hensyn til aktiviteten til de faste medlemmene. Jo oftere de samme besøkende ser den samme annonsen produkt, jo mer penger blir trukket fra annonsørene, men kunden kunden fra dette ikke lenger blir. Derfor rate beregningsindekser CPM og CTR i forbindelse med en dyp analyse av informasjon gitt av denne annonseringsplattformen for å gi de ønskede resultater til kunden.

Et annet punkt som bør tas i betraktning ved begynnelsen av kampanjen. Betaling kan utsettes eller i form av CPM eller CTR. Med andre ord, må kunden forstå essensen av reklame modulo CPM banner - det er ikke en betaling for et klikk, men bare for å annonsere et produkt demonstrasjon

Oppsummering

På spørsmål om hva er CPM, kan du si at dette alternativet er en av de viktigste i analysen av effektiviteten av en bestemt annonse, og må også ta hensyn til ved beregning av reklame budsjett. Tatt i betraktning og mengden av de påståtte kontakter den potensielle kunden med reklame informasjon, og kostnaden for bannerplassering på flere nettsteder med lignende tematisk fokus. Gitt disse parametrene, er det mulig å beregne effektiviteten av en bestemt reklame plattform og vellykket mestre annonseringsbudsjett.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 no.unansea.com. Theme powered by WordPress.